Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-20, 22:11   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forslag når man VIL planter skal spre seg?

Jeg har noe som en gang var en liten plen, med sånn passe mengde mose. Nå er den okkupert av 1) latterlige mengder vendelrot (valerian), som jeg en gang sådde i urtehagen og deretter spredde seg på alle mulige måter over alt, 2) tett i tett med marikåpe, 3) scilla som jeg strengt tatt har introdusert sjøl og 4) årets nykommer vårkål, som nå dekker et par kvadratmeter og jeg ikke aner hvorfor er der, jeg har ikke invitert den. Jeg har ingen planer om å få dette til å bli en plen, jeg tror vi går den andre veien og heller introduserer flere planter! Gjerne noen som kan gå i nærkamp med den hersens vendelroten.

Altså.

Engfrøblandinger, får man dem til å finne veien ned til jorda? Blander man frøene med litt jord, eller bare strør dem rundt og håper på det beste? Eller krever det direkte tilgang til jord?

Ideer til stauder jeg kan plante i utkanten av plenen og kanskje vil spre seg innover? Moren min har foreslått kornblomster siden hennes sprer seg (mot hennes vilje), der jeg bodde før tok mynten helt av, er det verdt et forsøk? Gjerne noe humlevennlig!

Kom med forslag!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat