Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-20, 08:51   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag når man VIL planter skal spre seg?

Litt usikker. Jeg driver med motsatt prosjekt og prøver å få mer gress. Men det jeg gjør for å spre de frøene jeg ønsker. Jeg luker vekk de plantene jeg ikke ønsker (løvetann og skvallerkål), og når det regner legger jeg en blanding av jord og gressfrø ned i de hullene jeg har skapt. Jeg vil tro at det også fungerer med engfrøene. Altså blande frø og jord og spre det der du ønsker mer av engen.

Kornblomster er nydelige og humlene liker dem veldig godt. Problemet er at bladene og stenglene blir stikkete og glatte utover sommeren. Jeg har et område med kornblomster og fjerner blader og stilker så snart blomstringen er over. Og sprer jord og gressfrø der også. Fordelen med det er at jeg slipper de sleipe bladene dersom det blir en våt sommer (jeg bor tross alt i Bergen) og at det gjerne kommer en ny runde med kornblomster om høsten. Ikke så stor som den om våren, men likevel.

Lykke til.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat