Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-20, 08:54   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag når man VIL planter skal spre seg?

Jeg ville ikke introdusert sneglemat (løvetann og hosta). Jeg ville fjernet gresset i et hjørne/en del av hagen og sådd engblanding. Da ser du lett hva som trives best hos deg, og kan ta frø fra disse selv. Forhåpentligvis sprer de seg uti hagen på egen hånd også i løpet av noen sesonger. Samtidig som du kjører eng-oppstart kan du pløye/så hvitkløverfrø ned i det du allerede har av gress. (Hadde du ikke hatt så mye ugress allerede ville jeg anbefalt å kun gå for det). Humler elsker kløver og den hvite sorten holder seg lav og fin og lett å klippe nårman har lyst. Hvitkløver blomstrer i juli-ish, så å supplere med blomstereng som blomstrer før og etter er fint for insektene.

Foreslår at du deler hagen inn i soner der du forsøker ulike ting, neste årkan du vestemme hva som funket best og gjøre mer av det.

1) som det er
2) blomstereng
3) hvitkløver
4) mynte/urter

For å få frø til å spire må de ha kobtakt med jord. Hageer ingen quickfix, det tar tid å prøve og feile. Mulig naboene dine for all fremtid vil hate deg om du planter mynte i plenen...

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat