Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-17, 08:10   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om strikkeherk og tvinning av tråder og rom for gode råd

Jeg har nå på to ulike prosjekter havnet oppi noe skikkelig herk, som er mer enn to farger på samme pinne. Jeg synes det er så tungvint, og vil høre med dere andre om det finnes gode tips for hvordan man skal unngå å hver 30ende maske måtte legge bort strikket for å tvinne løs garnene fra hverandre. Mye av grunnen til at det vaser seg er at det gjerne er lange perioder uten at en av trådene blir brukt, som gjør at jeg må «tvinne» tråden for at det ikke skal bli lange løkker på vrangen. Tidligere har jeg praktisert max 3 masker før jeg henter opp, men nå er jeg så lei at jeg tillater opptil 8 masker. (Hvor lange strekk aksepterer dere andre?)

Et annet problem jeg merker meg er at denne tvinningen, på mønster hvor jeg bruker tre eller fire farger, gjør at mønsteret «krøller» seg. Jeg jobber hardt med å tvinne løst nok, og strikke løst nok, men det er ikke lett å unngå at mønsteret blir litt trekkspillaktig. Noen som har gode råd?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat