Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-24, 17:07   #74
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.003
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Nå har jeg lest gjennom tråden og undrer meg litt over hvor få som nevner kaoskrefter eller innebygd aggresjon her?

Jeg kan være enig i at det å knuse ting som et uttrykk for dekadense er feil, og at man skal ha svært gode grunner for å ødelegge brukbare ting som f.eks. fersk mat. Man kan naturligvis heller ikke gjøre ting som går ut over andre, som Skilpaddas eksempel med å jage duer eller plage dyr på annet vis, eller som Boris Johnson.

FP er vel kanskje ikke den mest fysisk aggressive gjengen i verden, men jeg kan fint se for meg helt dønn stabile, hyggelige folk som får glede av å ødelegge ting eller svi av litt krutt, fordi de har et overskudd av rastløs energi eller sinne som de ikke vet hvor de skal gjøre av. Da vi rev en garasje for noen år siden, fikk vi hjelp av en kamerat som akkurat hadde mistet jobben, og for ham var det rent terapeutisk å få gå løs på veggene med slegge. Den fysiske utmattelsen som følger er vel også ganske fin. Eksplosjoner er et annet godt eksempel, jeg syns også at det er fascinerende å se på.

Jeg leste akkurat boka Strong Female Character av Fern Brady, hvor hun beskriver at hun ødela møblene i leiligheten sin for å hente seg inn etter å ha blitt mentalt overbelastet. Etter en god stund fikk hun diagnosen autisme, fram til det lurte hun bare veldig på hvordan hun kunne slutte med å ødelegge tingene sine, for det ble så dyrt i lengden og virket jo ikke helt normalt.

Det er jo ikke sånn at selvmedisinering med take-away og individuelt innpakket godteri ikke skaper søppel, for eksempel. Eller å hente seg inn gjennom å fly halve kloden rundt.
Litt som i filmen Fight Club: Hvis man egentlig har en indre trang til å ødelegge saker og ting, og ikke har noen god kanal for dette i livet sitt, skjønner jeg ikke hvorfor ikke det skal være greit.

Personlig setter jeg iallfall pris på en del aktiviteter som gir et rush som jeg antar at ligner litt. Greie å løfte veldig tunge ting, for eksempel, eller dytte en bil, eller da å rive ting i huset mitt (som skal rives). Rive stoffer man skal sy i med hendene, for eksempel, er jo kjempegøy. Jeg føler meg som Tarzan.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat