Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-18, 11:14   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpestopp - konsekvenser for storsamfunnet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Absolutt ikke. Og det gjør jo også store deler av "den tredje verden" mer robust når det gjelder en eventuell reduksjon i forbruk av varer, fordi de produserer stadig mer tjenester.

Afrika trekkes ut av fattigdom av kinesere, og det er jo interessant og delvis problematisk på så mange plan.

Dette hadde jeg en interessant diskusjon med en singaleser om nettopp. Jeg trodde i min egen navle at de gamle Commonwealth-landene fortsatt fikk en del hjelp av England, og i hvert fall så på dem som en samarbeidspartner og støttespiller. Men det er Kina som drar også Sri Lankas utvikling nå for tiden. De har visstnok mer eller mindre sponset den ene av de to motorveiene der, de bidrar med teknologi og utvikling og selvsagt varer. Litt på samme måte som EU ønsket at de gamle østblokklandene skulle komme opp på et nivå der de blir et marked, investerer Kina enormt i sitt nærområde.

Veldig bra for befolkningens umiddelbare velferd, ikke så bra for miljø og forbruk (og paranoide tanker rundt Kinas ekspansjonspolitikk).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat