Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-17, 23:39   #5
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye bonustap og hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

(...)Om jeg ikke får denne reparasjonen utført så er bilen forøvrig god og bra den, men risikerer at karosseriet og døra med tiden ruster opp. Det er ikke et særlig godt alternativ tenker jeg, det er snakk om en 2010-modell. (...)

Hvis målet ditt med reparasjonen kun er å forhindre fremtidig rustdannelse, og du ikke egentlig bryr deg så voldsomt om hvordan det blir seende ut, så er jo et (vesentlig billigere) alternativ å rust- og lakkbehandle det skadede området selv.
Lakk kan man få billig på Biltema, feks, enten i en nyanse som (nesten) ligner på bilens farge, eller blank.

Dette er jo ikke en veldig verdibesparende måte å gjøre det på, da, hvis du har planer om å selge bilen etterhvert.
Men hvis du uansett tenker å kjøre bilen til den avgår med døden pga alderdom, og ikke er så nøye på hvordan den ser ut, så går det jo an å vurdere.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat