Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-18, 13:08   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forkortelse for eventually

Hvis det er eventuelt (på norsk) som skal erstattes, så har vel egentlig ikke engelsk _ett_ ord som dekker all vår bruk av det? Jeg ender i alle fall opp med å omskrive setningen dersom jeg oversetter/skriver noe der det ville være naturlig å bruke "eventuelt" på norsk. I møteinnkallinger er det innimellom brukt "AOB" (Any Other Business) der vi ville brukt "Eventuelt".

Hvis det er "eventually" (som i til slutt, endelig, etter lang tid), så tror jeg ikke det finnes en forkortelse for det. Av og til har jeg sett i akademiske tekster "in fine", som en type "som konklusjon, til slutt". Men jeg ville nok ikke brukt "eventually" der istedet for, da ville det nok vært "in conclusion" eller noe slikt....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat