Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-12, 08:45   #59
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Vi har hatt japansk spisshund, nydelig hunderase! Den skal visst ha selvrensende pels slik at den faktisk kommer i kategorien allergivennlig enda den er en pelsdott uten like. Ikke vet jeg. Vår var litt bjeffete men det var nok fordi jeg ikke var konsekvent fra begynnelsen av, og så var hun litt engstelig for enkelte ting og da blir det ofte sånn.

Nå har vi en dvergdachs valp på 16 uker. Hun er livlig og litt bjeffete når hun blir ivrig, men ingen trussel akkurat. Hun tar kommandoer ganske greit, og hun biter veldig lite for å være valp, synes jeg. Hun har omtrent ikke ødelagtn noe annet enn at hun makulerer dorullen hvis hun får tak i den. Vi var godt forberedt før vi fikk henne, og jeg minner meg selv på daglig at det SKAL liksom gå opp og ned med valper, to skritt frem og ett tilbake i perioder. Jeg har gitt ungene en del ansvar når det gjelder å lufte henne, aktivisere henne og også plukke opp avføring og slikt fra hagen og langs veien osv. Jeg ville ikke hatt hund hvis ikke ungene kunne håndtere den.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002

Sist redigert av Sola : 20-11-12 kl 08:50.
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat