Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-21, 09:11   #11
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du noe om IBS?

Som andre sier her, så er det ganske individuelt. Den i min familie som lever med dette reagerer på løk, hvitløk, eple, honning og de vanligste kornsortene som hvete, bygg og rug.

Løk og hvitløk er ofte lurt inn ganske mye av i slike tapas-retter. Løkpulver og hvitløkpulver som brukes til smaksetting er en versting. Dette er ikke et allergen, og er derfor ikke merket annet enn ved å lese på ingredienslisten.

Det er heller ikke gluten som er problemet for min slektning, men hvete, bygg og rug. Daglig brød er surdeig av spelt, mens en del glutenfrie alternativer til bakst inneholder eple og andre sukkerarter som kan være uheldig. Vedkommede kan spise vanlig bakst i små mengder.

Så ja, spør, enten personen selv, eller en som står tett på (jeg er ambassadør for mitt familiemedlem for hen hater at vi snakker om det).

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat