Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-21, 13:04   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.804
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri bakst (uten at det er lavkarbo)

Har ikke bakt med sukkererstatning, men ta i betraktning at sukker har bake-egenskaper, f.eks. om noe skal være luftig, som erstatning ikke nødvendigvis har. Har laget jordbær og rabarbra-syltetøy med sukrin, og fikk et fint resultat av det. Det tenker jeg hadde vært knallgodt på nystekt loff, rundstykker el.l., også som søtt til kaffen (Jeg bruker det på knekkebrød). Har merket at det kan bli litt sukrin-bunnfall om det blir stående. Smaker ikke vondt, men blir litt kornete i bunnen av glasset. Spiller ingen rolle for meg når det er til meg, men kan være et poeng ifht gjester. Sukkerfritt syltetøy kan brukes til ulike desserter, rullekake, charlotte russe med mer. Lager man mye, tror jeg jeg ville fryst det, vet ikke om erstatning konserverer slik sukker gjør (?).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat