Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-24, 12:26   #39
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.605
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du høflig mot ChatGPT?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men hvor finner dere AI/chatGtP?
Jeg skjønner ikke at «alle» har tilgang.

Osloskolen har «laget» en egen som alle lærere har tilgang til. Jeg bruker bare den, fordi den ivaretar personvern. Da vi fikk den ble det sagt at den skulle revolusjonere planlegging av undervisning, men foreløpig er den enten en tidstyv eller underholdning. Jeg har fått noen strålende eksempler på hvorfor man ikke bør prøve å jukse med den for eksempel. Jeg prøvde å bruke den til å lage undervisningsopplegg om samtykkeloven, men «voldtekt» ble for upassende språkbruk for den. Ellers har jeg også fått testet andre institusjoner sine, blant annet UiO sin og noen andre kommuner/skoler. Vi hadde et utrolig bra foredrag om dette med en stipendiat fra UiO som jobber med å utvikle UiO sin og det var veldig interessant at en som jobber med dette var så skeptisk til det, særlig at «alle» skoler dytter det på lærere (og delvis elever).

Men alle kan vel registrere seg og bruke openAI?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat