Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-13, 21:29   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror du må ha tro på at folk ikke er så endimensjonale.

Her oppsummerte vel Katta med færre ord enn meg hva jeg tenkte på.

Hvis man først skal trekke inn alle ulike vurderinger, blir det veldig komplekst, og mange aktuelle ferier forsvinner. Ift eksempelvis å dra til USA, ser jeg for meg opp til flere argumenter dersom man først skal se det i et bredere perspektiv. USA har jo blant annet valgt å stå utenfor Kyotoavtalen, noe som er rimelig omdiskutert. Hvis man først skal se det hele i et bærekraftig perspektiv, virker det ikke spesielt gunstig å støtte transportindustrien i og til et land som ikke ser seg i stand til å forplikte seg til å redusere egne utslipp av drivhusgasser i en avtale i regi av noe såpass anerkjent som FN. For eksempel.

Nå mener ikke jeg dette selv - at man eksempelvis bør unngå USA. Men i forhold til å bidra til en god utvikling lokalt og globalt, er det veldig mange ulike interessekonflikter og mulige perspektiv som dukker opp.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat