Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-19, 05:32   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The best a man can get?

Jeg leste artikkelen først og så for meg en helt annen type reklame. Så for meg en unyansert, anklagende film, rett og slett. Men slik var det jo ikke.

Jeg syns hovedbudskapet i filmen var veldig bra, og vi trenger absolutt kampanjer som påvirker menn til å ta mer ansvar for «boys will be boys»-kulturen.
Mulig man kunne droppet å vise første halvdel av filmen (reklamen), og likevel fått fram budskapet, men ved å vise noen ikke ok-situasjoner først blir jo alt mye tydeligere.

Selvsagt tar filmen for seg klisjeer og stereotyper. Det vil kanskje være sammenlignbart med at noen lager en reklamefilm der jenter og damer trashtalker og baksnakker hverandre, og man ber kvinner stoppe med det der og heller hjelpe å bygge hverandre opp?

Det ville også fått kommentarfelt til å koke. Men jeg vet ikke om jeg hadde ment at det var galt heller.

Jeg tror at boys will be boys-holdninger er mest utbredt hos menn, og at seksuell trakassering oftest skjer fra mann mot kvinne. Og dermed vil det være mest naturlig at slike kampanjer rettes mot menn.

Det hadde vært fult mulig å lage en kampanje som dette rettet mot befolkningen generelt, men jeg tenker likevel at det er ok å peke mot menn (eller kvinner) hvis det er der problemet er størst.

At noen klager over at Gilette lager en holdningsfilm om ting de «egentlig ikke bryr seg om» eller «de gjør det bare for profitt» får meg til å fnise litt. Store selskap vil tjene mer penger. Selvsagt håper de å få mye blest og masse penger i kassa. DET kan man ikke kritisere dem for, syns jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat