Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-19, 22:26   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The best a man can get?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg liker ikke at man får et inntrykk av at de fleste menn er svin og at "some" er bra folk. Mitt inntrykk er at de fleste faktisk er bra folk, om enn kanskje litt bevisstløse og uppmerksomme på det rundt dem.

Jeg er usikker på om du mener dette som en generell kommentar, eller om du mener det som en kommentar på reklamefilmen?

Jeg er helt sikker på at du har rett i at mange menn opplever det som om «man» sier at menn flest er svin, men jeg synes jeg ser forsvinnende få eksempler på «man» som sier noe sånt. Derimot ser jeg veldig, veldig mange eksempler på at menn opplever seg angrepet når det som egentlig skjer, er at kvinner forteller om sine opplevelser og sin angst. Og jeg skjønner litt hvorfor de opplever det sånn, men jeg tror likevel problemet ikke er det som blir sagt.

Når det gjelder denne reklamefilmen, så synes jeg at den - i likhet med den norske kampanjen som var for et par år siden, den som vel het «Vær en kjernekar»*eller noe sånt - nettopp viser at det er noen ganske få enkeltmenn som tråkker over grenser, mens det de fleste menn gjør, er å enten ignorere det eller å bagatellisere det. Og så sier filmen at det er viktig at man faktisk sier fra til de enkeltmennene det gjelder, både for å stoppe dem der og da, og for å være gode forbilder for unge gutter som ser på.

Og jeg synes det er veldig vanskelig å se noen rimelig grunn til å være mot noe av dette.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat