Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-17, 10:38   #22
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.178
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenhjelp/servering til selskap

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg trenger en realtitetsorientering på et område jeg er helt blank på.

Til et middagsselskap på ca 40 personer, i et lokale med kjøkken tilrettelagt for den slags (storkjøkken med profesjonelt utstyr):

1. Hvor mange personer ville man trengt til å servere/rydde/vaske en 3-retters middag?

2. Hvor mange personer til å sette ut/rydde koldtbord/buffét?

I begge eksemplene blir maten levert klar til servering, så ingen tilberedning.

Til en 3-retters ville jeg hatt 3-4 stk til servering. Er de helt uerfarne, 4 og har de litt erfaring, 3 stk.
Det viktigste er etter mitt syn den som står på kjøkkenet og legger opp og sender ut mat. Det skal være tempo og koordinering og kommunikasjon med toastmaster, så denne personen bør enten være 2 eller forstå seg på serveringslogistikk.
Til buffet/tapas er 2 stk aldeles flott, og 3 stk behagelig som du sier.
Jeg anbefaler å finne et ledermenneske blandt dissesom har litt peiling, det gjør jobben til både vertskap, toastmaster og servitører uendelig mye lettere.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat