Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-19, 07:52   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egenkapitalgrensen på 15 % bør skrotes!

Jeg syns det er en uting, nettopp fordi det rammer mange mennesker som fint kan betjene et lån ut fra økonomi, som du sier, men som ikke sitter med egenkapitalen de behøver, og som heller ikke har familie som kan stille opp som kausjonister.

Jeg kjenner nettopp en slik familie, begge foreldre med trygg inntekt, fornuftige, rolige mennesker, og de hadde en avtale med eier på at de kunne få kjøpe en leilighet som ville være midt i blinken for dem og deres barn, til en pris de fint hadde taklet å betale lånet på. Dette ble stoppet ene og alene på grunn av at baken krevde 15 % egenkapital, noe de overhodet ikke har hatt mulighet til å spare opp, og de neppe vil få spart seg opp, da de er «dømt» til å forbli i leiligheten de leier, i dyre dommer, av bygdas «hushai.»

Jeg kjenner jeg er veldig glad jeg ikke skal inn på boligmarkedet i dag.
(Og så fråder jeg innvendig, og noen ganger utvendig, når jeg ser den ørtiende reklamen for forbrukslån: Spare? Nei, det er sååå ikke meg, jeg tok opp et lån i XYZ-bank, jeg! )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat