Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-11, 11:21   #2
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eple-TV, unblocking og Netflix

Det er vel uklart. Du må kanskje komme med litt flere detaljer for hva du vil gjøre for at det skal kunne vurderes.

«Jailbreak» av en slik er vel i utgangsunktet ikke ulovlig, men kanskje det er det likevel hvis det betyr at du bryter en beskyttelsesmekanisme. Dette har, så vidt jeg vet, ikke vært prøvd for retten i Norge. (Loven som sier at man ikke kan bryte en kopibeskyttelsesmekanisme er åpenbart en tåpelig, urimelig, umoralsk og samfunnsfiendtlig lov, men det er det loven sier).

Å bruke en proxy eller VPN-server eller andre metoder (jeg bruker tjenesten til unblock-us.com) for å få tilgang til tjenester med geografiske begrensninger som de som leverer dem ikke ønsker at du skal få tilgang til der du bor er sannsynligvis lovlig, jeg kan iallefall ikke se hva slags forbud som skulle ramme det. Og jeg kan heller ikke se at det er umoralsk på noe som helst vis.

Å oppgi en annen adresse enn den du bor på, som ofte vil være nødvendig for å få tilgang til og betale for tjenester som tilbyder ikke ønsker at skal være tilgjengelig der du bor, har jeg vanskelig for å se for meg at kan være ulovlig; jeg tror ikke det fins noe generelt forbud mot å lyve på Internett, og jeg kan ikke se noen moralske problemer med det heller i en slik sammenheng. Men det vil jo typisk være i strid med vilkårene til de som tilbyr tjenesten, og de kan jo stenge kontoen din ute hvis de finner det ut.

Ben "likes BBC iPlayer" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat