Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-17, 20:29   #67
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Der er for seint for meg, jeg stemte på fredag. Jeg gruer meg skikkelig til valgvaka her i huset, Helten er leder i et av kommunepartiene, så alle er invitert.

Så til velferdstaten: Nei, jeg tror ikke alle partier vil vi skal ha en offentlighet som tar vare på de svake og de som faller utenfor i kort eller lang periode, med eller uten egenskyld. FrP har vel eksplisitt sagt at de vil ha minst mulig velferd. Jeg stoler ikke på Høyre med Erna som lar statsrådene sine ture i vei med uttalelser på tvers av regjeringens egen politikk, for ikke å snakke om at FrP får stemme mot sin egen regjering i Stortinget. Bærekraftig velferd tror jeg Ap står for. De har gjort noen grep både i forrige regjering og i denne stortingsperioden. Det er flyktninger, asylsøkere og miljø som gjør at min stemme går hakket til venstre denne gangen.

Det handler vel mer om GRADEN AV velferd, og hvordan alt sammen skal finansieres. Altså finansieres f.eks i 2030, når våre barn er småbarnsforeldre. Jeg tror faktisk fullt og helt at alle politiske parti ønsker en god velferdsstat, det de ikke er helt enige om er hvordan fordelingen skal være og hvem som skal betale for hva.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat