Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-07, 10:11   #14
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Det er bra hvis dette kunne bli trenden - at man letter litt på ammepresset.

Tenker at det er forskjell på å oppmuntre til amming, og på å opphøye ammingen så mye at man omtrent gjør ALT for å få det til og føler seg som verdens værste mor hvis man gir opp.

På samme måte som at helsepersonell hjelper og oppmuntrer til å komme i gang med ammingen, så bude de også være med på å se når grensen er nådd, og være med på hjelpe mor til å gå over til MME og føle seg trygg på det, når amming ikke funker.

Min opplevelse av budskapet er at hvis man ikke får til ammingen så er det fordi man ikke prøver nok, at man gir opp for lett og for tidlig. Kanskje burde man også legge inn en "slakk" om at det ikke alltid er lett å komme igang med amming og at endel faktisk ikke lykkes - og det er helt greit!

Det blir jo helt ille når man hører om allergier, inteligens og jeg vet ikke hva som man risikerer hvis man ikke får til ammingen! Jeg måtte gi opp ganske tidlig og jeg hadde en rimelig god grunn også - men likevel fikk jeg i flere år vondt inni meg hver gang jeg leste om alle ulykker som kunne ramme barn som kun fikk MME.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat