Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-16, 20:57   #18
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruk av fornamn og etternamn og kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror du har rett i at det er en sånn tendens. Jeg har lagt merke til det i den grad at jeg bevisst prøver å unngå det, men jeg er ganske sikker på at jeg likevel har en tendens til å bruke bare etternavn på menn, men fornavn + etternavn på kvinner.

Samme her, dessverre. I en sånn grad at jeg har prøvd å være bevisst på det.

Samtidig som jeg selv syns det er rart å bli omtalt bare ved etternavn, så kan jeg jo fint finne på omtale mannlige kollegaer ved etternavn, feks. Omtaler jeg kvinnelige kollegaer ved etternavn, så slenger jeg gjerne på et "fru" eller "frøken" før etternavnet. Jeg kan fort slenge på "mister" foran mannlige etternavn da, så litt likestilling bedriver jeg tross alt.

Samtidig så er det ikke nødvendigvis bare negativt at noen omtales med fornavn og andre med etternavn. Det å omtale dem som "Hillary og Trump" viser også at jeg føler meg nærmere Hillary, mens jeg distanserer meg til Trump.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat