Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-17, 11:21   #91
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske barn mishandlet på koranskole i Somalia

Jeg tror det er helt avgjørende å klare å internalisere de verdiene vi ønsker skal etterleves, for at det ikke skal jobbes intenst i kulissene for å omgå. Dessverre er det slik at lover og regler bare til en viss grad forebygger handling, den virkelige forebyggingen skjer når enkeltpersonen skjønner , sånn på ordentlig, hvorfor man ikke skal ta livet av datteren sin fordi hun forelsket seg i feil person. Hvorfor det faktisk er en bra ting at menn og kvinner er likestilte både i familien og samfunnet. Hvorfor det er konterproduktivt å oppdra gjennom straff - at positiv forsterkning og tydelige, men vennlige, grenser fungerer så utrolig mye bedre i det lange løp.

Og kanskje man skal starte med å forklare at grunnen til at vårt samfunn er et sted folk ønsker å flykte til nettopp er fordi en del av disse grunnverdiene er internalisert i de som opplever seg som norske, helt uavhengig av hudfarge eller navn. At for å ha det bra i dette samfunnet, så må man tro på disse verdiene. (For jeg tror faktisk ikke at de etnisk norske, som har en del av de samme holdningene, som mener at kvinner og mørkhudede er annenrangs, og at staten er til for å betale ut stønader, grunnleggende sett har det så veldig godt.)

Og den aller viktigste norske verdien er jeg enig med Abid Raja i - det er evnen til å gi folk en ny sjanse, selv om de går på snørra så det synger, og driter seg ut i alle retninger.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat