Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-17, 14:56   #97
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Norske barn mishandlet på koranskole i Somalia

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hvorfor sendte norske foreldre sine "problembarn" til Toftes Gave eller Bastøy i sin tid? Det er i det hele tatt veldig vanskelig å forstå hvorfor foreldre tar slike valg, om de er desperate, onde eller uvitende. Det gjelder også hvorfor de sender barna ut av landet for at de skal kjønnslemlestes eller tvangsgiftes. På lang sikt er det lurt å prøve å forstå hvorfor, det er rett og slett nødvendig for å finne ut hvordan man kan forandre holdningene som ligger til grunn for valget.

På kort sikt må man rett og slett bare finne en måte å hindre det på.

Du sier mye av det samme jeg tenker. På den ene siden må det til noen umiddelbare tiltak for å hindre at det skjer, og få barna tilbake. Samtidig må man faktisk prøve å finne ut hvorfor det skjer, hva som gjør at foreldrene mener at dette er det beste for barna.

Dette minner meg forresten litt om saken som var i media for et par år(?) siden, om misjonærbarn som ble sendt på internatskole mens foreldrene var ute og misjonerte - det var ikke akkurat noen lykkelig barndom for mange. Og det er vel en del historier fra kostskolene i England som heller ikke er lystelig lesning. Ikke nødvendigvis sammenlignbare, men jeg tror det er noen likhetstrekk mtp at det er forventninger om hva man gjør for at det "skal bli folk" av barna.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat