Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-17, 22:47   #72
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peptalk med gutta våre

Jeg føler hele høsten har vært et eneste langt foreldremøte der deling av egne og andres nakenbilder har vært tema.
Og jeg forbauses litt over hvor lite slikt er tema hos en del familier. Vi har hatt gruppeoppgaver om dette på møtene og noen foreldre er helt fjerne på dette, selv folk jeg egentlig oppfatter som svært oppegående, har ikke snakket med gutta sine om å ikke be om, oppfordre til eller berømme slike bilder.
Hos oss er det så til de grader i ryggmargen på gutta at en av dem uten blygsel meldte meg til Facebook da jeg hadde lastet opp (i en lukket familiegruppe) et bilde uten å spørre. Det var en god følelse, og ganske flaut.

Jeg bruker ofte bilturer til slike kleine samtaler. I mørket, i bilen greier til og meg jeg å si "suge" høyt. Da snakket vi om artiklene som har vært i Aftenposten om dette. Visnakker også mye om dette med entusiastisk samtykke. Og konsekvensene av å ikke respetere at noen er full. Om at han skal passe på jentene og ALLTID ringe noen om ting er gale. Og ikke selv nødvendigvis prøve å gripe inn.
Jeg er forbauset over at de ikke lærer noe om dette på skolen (påstår han).
Selv ikke dette om at å ta på/i en full, sovende jente hadde de lært om. Han ble veldig forbauset da jeg fortalte at det var straffbart ( i tillegg til å være veldig galt).

Bilkjøring er en veldig god måte å ta slike samtaler på.
Jeg kom foresten overn en snapgruppe med navn etter en nynaziztizk gruppe, inkuldert hakekorsene, der min sønn var med. Da fikk vi en fin prat om hva dette var (han viste ikke hva navnet betydde) og han fikk faktisk gruppelederen til å bytte navn på gruppa. Tror ingen av dem hadde reflektert skikkelig over navnet.

Det er mange fine gutter der ute, men man må tåle å snakke med dem. De trenger å vite disse tingene.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat