Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-17, 11:22   #45
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For lite flisespikking i norsk skole?

Jeg bodde en periode i Irland, og da jeg kom dit ble jeg helt satt ut av å bli kalt "Love" overalt. "There you go, Love", sa mannen på puben, damen i butikken og bussjåføren og jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Det var takk, hei, unnskyld og beklager over hele linjen og jeg må si jeg savnet det da jeg kom hjem til Bergen der alle sa "hrmf" hvis de dultet borti noen eller møtte noen ved årtusenskiftet. Helt ærlig synes jeg folk er blitt betydelig høfligere, spesielt ungdom, de siste 25 årene. Vi drev da aldri og håndhilste da vi var fjortiser, hverken på barn eller voksne, og siden vi var litt ekstra strengt oppdratt på dette feltet ble mine søsken og jeg himlet litt til, som om vi trodde vi var noe, som drev med neiing, bukking og hilsing. Nå hilses det over en lav sko og sist min eldste (15) dro med seg en gjeng hjem, var det presentering, "Hyggelig" og komplimenter til mat og hus over en lav sko.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat