Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-07, 09:01   #2
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikke "hals" til ungene - trenger litt hjelp

Jeg har strikket en rund hals som jeg er veldig godt fornøyd med. Den ligger veldig pent rundt skuldrene. Den kan f.eks. strikkes i dobbelt 2-trådet nøstebarngarn, pinne nr 2,5 eller 3. (Eller var det nr 2 eller 2.5 ?).

Legg opp 96 m, strikk 2 r, 2 vr i 10-12 cm, eller hvor langt man ønsker. Øk så en maske foran de to rette maskene, omgangen gjennom (slik at det blir 3r, 2 vr). Strikk 5 omganger med 3 r, 2 vr, før du øker igjen på samme måte som sist, foran de rette maskene. Strikk 5 omganger med 4 r, 2 vr før neste øking. Man skal strikke til man har økt 5-6 ganger. (Jeg hadde litt lite garn, og strikket kun til jeg hadde økt tre ganger, pluss litt til. Det ble en helt passende størrelse til Lillesøster på snart 2 år.)

NB, dette har jeg tatt etter hukommelsen.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat