Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-18, 15:20   #67
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Jeg har gått i mange 1.mai-tog og den dagen var viktig for meg i de årene min politiske bevissthet våknet og jeg ble klar over ulikheter og urettferdighet i samfunnet. Jeg går ikke lenger i 1.mai-tog, men jeg tar ut balkongflagget. Og kan gjerne pusle litt i hagen bak huset den dagen, men ville aldri brukt gressklipper eller noe som bråkte. Bryr meg ikke om hva andre gjør. Tror nok de fleste som klipper plenen eller tar frem motorsagen den dagen gjør det uavhengig av hvilken fridag det er, mens noen gjør det for å markere en avstand til 1.mai-feiring og de verdiene arbeiderbevegelsen står for. Folk får gjøre som de ønsker.
Jeg klipper for øvrig ikke plenen eller bråker på søndager heller. Selv om jeg ikke tror på gud. Tror nok heller ingen naboer ville anmeldt meg, men jeg vet at helligdagsfred er viktig for en del av dem.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat