Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-21, 16:01   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nok en symaskintråd

Alle som syr har sine favorittmerker. Pfaff, Brother, Janome, Husqvarna, disse har alle gode maskiner, med sine egne særegenheter som folk finner praktiske. Jeg har hatt Janome, Husqvarna og Brother. RollsRoys modellen til Janome som "alle" sa jeg "måtte" ha, betalte 17.000,- for den, solgte den etter 2 år ettersom jeg kun brukte Brother maskinen min til kr 6.000,-. Årsaken til at jeg kun bruker Brother er at den klarer å gnage seg igjennom den type stoffer jeg syr mye av, hvilket Janome ikke klarte.

Min gamle Husqvarna er en mekanisk maskin, den dundrer og går, når jeg skal sy helt håpløse stoffer som seilduk, markiseduker så gnager den seg igjennom disse. Den nærmer seg 25 år gammel, jeg blåser rent spolehuset hver gang jeg har brukt det. Pleier den med litt symaskin olje når jeg skal bruke den, hvilket er maks 1 gang pr år.

Fordelen med Pfaff er at de har ofte innebygget overtransportør, så hvis man ikke orker å "kjaset" med å montere den hver gang man skal sy tykke stoffer, så er det en absolutt fordel med Pfaff.

Man kan godt kjøpe seg maskiner som har 200 ulike sømmer, men du bruker i 98% av tilfellene 4-5 av disse, så hvor mye er du villig til å betale for alt "ekstra", hvis du i utgangspunktet kommer langt med rettsøm, sikksakk, falsk overlock...?

Mitt råd er, kjøp en maskin som veier litt, så den står stabilt på underlaget ditt. De billigste maskinene "sklir" rundt på bordet og har liten kapasitet når det kommer til tykkere stoffer. Så hvis du har et budsjett på 5.- 7.000 så har du en del bra å velge mellom. (ser min har økt til 6.995,- (Brother A50)

https://www.tonje.no/categories/type...ilter_by_host= finner du "alt" av gangbare modeller.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat