Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-10, 19:51   #20
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men ser du mye på TV da?
Jeg ser minimalt på tv, for jeg syntes internett er mer spennende. Det er mange jeg kjenner som er litt sånn "du er på nett HELE tiden du". Jeg er ikke det altså, men jeg sitter heller ikke å følger med på fire tvserier etc. Kan ikke helt se at det skal være noe mer givende egentlig, tvert i mot.

Klarer man ikke gjøre noe som er passiviserende, så er jeg derimot imponert.


Ser sjelden på tv. Dog tror jeg tv er mindre belastende på hjernen.

Jeg tror egentlig ikke at det har mye med selve psyken å gjøre, jeg tror det har med kroppens fysiske reaksjoner, og om man kombinerer det med følelsen av alt man ikke rakk, og det faktum at noen andre har finere kropp eller har vært flinkere å slutte med sigaretter, så har man en deilig suppe. I tillegg sitter mange med skuldrene veldig høyt, helt automatisk. Alle disse er faktorer som kan spille inn på en "fysisk/psykisk" depresjon.

Jeg ser også tegningen hos den ene ungen min. Hvis hun får spille ds lenger enn litt, sliter hun med å kontrollere følelsene sine. Hun kan med dette ødelegge hele resten av dagen sin. Hun blir sint, nedstemt og har ikke kontroll på munnen sin.
Dette har blant annet sfo bitt seg merke til at gjelder for mange barn, og derfor har de store restriksjoner på ds-spilling. For barna så tror jeg det har aller mest med at hjernen ikke er moden nok til å "process" alle inntrykkene.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat