Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-06, 11:17   #40
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Denne laget jeg i går, den var veldig god. Den blir helt klart en gjenganger. Jeg hadde hønsekraft igjen fra en dag før, som jeg brukte i stedet for vann i suppen, og så lagde jeg kjøttbollene av kyllingkjøttdeig, det var veldig vellykket. Hadde i en anelse for mye tørket basilikum og burde egentlig rundet av suppen med en skvett fløte, tenkte jeg da vi allerede hadde begynt å spise.


Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Oppskrift nummer 1
Hjemmelaget tomatsuppe, 4 porsjoner, ca 15-20 minutter.

2-3 ss smør
2-3 ss (øko-)hvetemel
1,5 liter kokende vann
1 glass økotomatpuré
1 boks hermetiske økotomater

smelt smøret, rør inn hvetemelet og spe med vannet, ha i tomatpuré og hermetiske tomater. Smak til med havsalt, kvernet pepper og en liten klype sukker. Jeg synes det er godt å ha litt urter eller chili i, men prøv deg frem.

200 g speltpasta, økomakaroni eller grovpasta, til nød 12 minutters makkis kokes og has i rett før servering.

kjøttboller: 300 g karbonadedeig, 1 egg, 2 ts potetmel, salt og pepper røres godt sammen, formes til små boller og has rett oppi suppen for å trekke 5-10 minutter.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat