Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-11, 19:40   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen spørsmål om sviskemos

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Såvidt jeg kan google meg frem til det, så er altså E202 kaliumsorbat, en kjemisk variant av et stoff som finnes naturlig i en del frukt og bær. Den har ingen kjente bivirkninger.

Men benzoat og glutamat finnes også naturlig i mye mat. Det betyr ikke at det er bra som tilsetningsstoff. Jeg vet ingenting om kaliumsorbat, men har en grunntanke om at dersom et stoff er unødvendig, er det nettopp unødvendig. Tørket frukt inneholder jo ofte muggsopper, så det er antagelig nødvendig med et eller annet konserveringsmiddel i sviskene for å unngå dette. ferdigmosen er jo kokt, så det skulle være greit, men om den inneholder potetstivele hadde jeg heller gitt konsentrert hjemmekokt sviskemos med en dæsj E202.

Koknklusjon: LilleBulla babler i vei uten å vite hva hun snakker om eller engang ha et klart standpunkt. Jeg tipper du syns jeg er ekstra hjelpsom, Fluke

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat