Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-18, 12:21   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6 dager mellom Stockholm og Berlin

Argh, nå hadde jeg laget er LAAAAANGT innlegg med masse lenker til steder i både Stockholm og Købehavn, også greide jeg å søke etter adressen til Glyptoteket i samme vindu. Så her kommer the basics igjen, men uten lenker.

Fotografiska: Fint fotomuseum med hyggelig cafe på toppen med fantastisk utsikt og god butikk.
Fjärildshuset i Hagaparken: Svær, kongelig park (tror det er det kronprinsessen bor?) med sommerfuglhus og haiakvarium.
Tekniska Museet: har en fin interaktiv utstilling, og god cafe og fin butikk. Er cafeen full er den på Etnografiska tvers over plassen også veldig god og koselig.
Lilys Diner: Amerikans Diner på Söder
Louie Louie: liten, koselig diner med pønkvibb
Drop Coffee og Il caffè: Gode kaffebarer med god kakao og fika
Ai Ramen: God ramenbar for kidsa som liker japansk mat
Sci-Fi Bokhandeln: stor tegneserie- og fantasybokhandel i Gamla Stan
Coctail: verdens søteste kitschbutikk på Søder
Crepes.nu: franske pannekaker på Søder

København:
Akvariet Den Blå Planet er fantastisk, men hører det kan være ubehagelig fullt i høysesongen
Jeg er ikke blant dem som anbefaler Zoo, jeg syns det er et skrekkelig sted. En dyrehage av den gamle sorten med null fokus på dyrevelferd hvor isbjørnene vandrer rundt i et plastikk-isfjell i sommersola og elefantene bare står og virrer med hodet.
Tyco Brahe Planetarium er vel verdt et besøk, det samme er Runde Tårn, det gamle observatoriet. Ikke bruk penger på Guinnes World of Records, om du ikke vil ha latterkrampe over hvor dyrt og dårlig det er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat