Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-10, 10:31   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi blir ikke enig ... Hjelp

Slik tredekor innvendig kan lett byttes ut. Det er flere norske firmaer som selger slike dekorlister for Passat. Koster ikke mange kronene.

For 100 000 kr og krav om 4WD vil jeg tro man for en Passat ender opp med noe fra rundt 2000. Her kom det en del ganske store oppgraderinger på 2001-modellene slik at de nok kan ha noe mindre feil enn de tidligere modellene, blant annet en del oppgraderinger i henhold til det elektriske. For 2001-modeller lurer jeg også på om ikke ESP ble standard. Mulig det kun var på modeller uten 4WD.

Den oppgraderte modellen er utsendemessig også litt bedre. Hovedforskjellen ligger i fronten med nye lykter og grill.

Motormessig er det vel 1.9TDI og 1.8-bensin som er aktuelt. 2.5TDI bør man styre unna og 1.8T blir kanskje for dyrt og er ikke en like driftsikker motor (dere ønsket jo uansett diesel...). 1.8-motoren er ikke noen racer og ikke så forbruksvennlig, men for så vidt ok ellers. Personlig hadde jeg nok heller tatt en 90 eller 100hk 1.9TDI enn en 125HK 1.8. 1.9TDI finnes i en haug forskjellige effektutgaver på Passat, fra 90HK til 130HK. Noe usikker på om 90HK-utgaven ble levert på biler med 4WD.
1.9TDI har nok sikkert holdt seg en del bedre i verdi enn 1.8-motorene

Ellers er det jo Audi sitt permanente 4WD-system som er i Passat fra denne perioden. Meget godt system.

Passat-en blir jo absolutt god når det gjelder plass, og selv med to barneseter er det ok for en tredje person å sitte i baksetet.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat