Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-16, 13:38   #20
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det tror jeg også. Både med tanke på flyktningstrømmen og at det er surmulig for å sponse europeiske land med dårligere økonomi.

Som nordmann bosatt i et EU-land har jeg brukt ganske mye energi på å overbevise folk om at det ikke bare var motstand mot å sponse fattigere land som var årsaken til det norske flertallet mot EU, og jeg tror Brexit-resultatet har like sammensatte årsaker som det norske nei-flertallet hadde den gangen.

Jeg skjønner faktisk leave-tilhengerne. Jeg elsker fredsprosjektet EU, men jeg er meget skeptisk til den retningen den økonomiske unionen har tatt, og det handler ikke om innvandring for mitt vedkommende (det skulle tatt seg ut). Det handler om dypt urettferdige og udemokratiske prosesser. Hellaskrisen eller TTIP/TISA, anyone? Dessverre for britene tror jeg ikke dette kommer til å bli noe bedre på utsiden, jeg har ikke spesielt høy tillit til den britiske politiske eliten heller.

Man kan jo drømme om at dette blir en wake up call for EU, men dessverre tror jeg ikke det. Vi går iallfall interessante tider i møte.


Sist redigert av Mistral : 24-06-16 kl 14:14.
Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat