Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-16, 11:10   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Kan dere utdype litt hvorfor skolen ikke er rett arena for å premiere utmerkelser?

Det har jeg skrevet om allerede: Fordi jeg syns barn og unge har nok konkurransearenaer, og jeg syns konkurranse skal være et valg. Jeg er selvsagt ikke så dum at jeg ikke skjønner at det allikevel vil være konkurranse innad i en gjeng, men jeg syns ikke skolen skal legge opp til det.

I tillegg så syns jeg ikke argumentet om at dette skal være motiverende for hele elevgruppa holder. Hva som motiverer elever varierer veldig, og den gruppa som motiveres av dette, og har en slik pris innen rekkevidde, er kun en svært liten andel av hele elevmassen. Dessuten er jeg ikke enig med skolen at dette er de to ultimate tingene å premiere, alltid.

Når det er sagt syns jeg fint at noen som har utmerket seg godt kan få en spesiell oppmerksomhet, og jeg mener ikke at ALLE nødvendigvis skal få noe, slik at det blir likt. Jeg syns de kunne variere hva de gir oppmerksomhet, basert på elevgruppa si. Ett år er det kanskje bare seksere på vitnemålet som er den største prestasjonen, ett annet år er det kanskje noen som har reddet noen fra å drukne. Kanskje noen har gjort en fantastisk innsats for miljøet på skolen, og kanskje finnes det ett år noen som aldri har vært borte på hele ungdomsskolen. En slik variasjon viser at de kjenner elevene, har virkelig sett dem og setter pris på dem, syns jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat