Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-16, 12:49   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Kan dere utdype litt hvorfor skolen ikke er rett arena for å premiere utmerkelser?
Veldig interessant det dere alle skriver.

Jeg er forsåvidt enig i at det ikke hadde trengte å være en pengepremie. (men det var vel et gavekort?)

Jeg tenker at skolen skal være fri for den typen bestikkelser til enkeltelever. Jeg synes for øvrig at hvorfor er et bedre spørsmål enn hvorfor ikke her. Men for å forsøke å si noe om hvorfor ikke: elevene får allerede karakterkort. De kommer med ulike forutsetninger. Skolens mandat er å sørge for at absolutt alle elever motiveres og får brukt sitt potenisale. Skolens mandat er ikke å skape konkurranse i toppen eller dyrke frem talenter hverken i sport, fag, skjønnhet eller dydsmønstre. Slikt finnes det andre arenaer for, og der synes jeg det er helt greit med premier av typen penger eller gavekort. I skolen ikke, og spesielt ikke når det er premiering av topperesultater som er greia. Hadde det nå i det minste vært for å trekke frem noen som har gjort en eller annen ekstraordinær innsats på et felt, men selv det synes jeg nok ikke er skolens oppgave.

Jeg er forresten overbevist om at det ikke er bare positivt for de som har mulighet til å oppnå slik premie heller. Hverken med tanke på pushing eller sosial status.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat