Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-08, 14:18   #16
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De sinte guttene og jentene

Mangelen på kompetanse i skolen er et veldig viktig element. Jeg prøvde å etterlyse forelesninger om så vanlige temaer som dysleksi og adhd da jeg gikk PPU, utfordringer som alle lærere opplever i alle klasser. Men dette hørte visst inn under spesialpedagogikk, så den vanlige faglærer trengte visst ikke å vite noe særlig om det.

Store adferdsproblemer er ikke noe som dukker opp over natta. Det bygger seg opp gradvis når ungen ikke får den hjelpen h'n trenger når h'n begynner å trenge den. Ungdomsklubber og -sentre er gode tiltak, fordi det reduserer antallet som faller utenfor.

Jeg tror ikke noe på at det er et "viljeproblem". De aller aller fleste lærere prøver så godt de kan. Men man kan ikke prioritere å bruke alle timene på én person.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat