Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-24, 15:06   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.965
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Partnerdrapskommisjon

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg tenker på det med oppbevaring av våpen..

Jeg har ikke oversikt over hvem og hva som gir rettigheter til å oppbevare våpen i hjemmet, er det kun registrerte jegere som kan eie våpen?

Tenkte på muligheten for å oppbevare eget våpen hos en jegerforening utenom når det skal bli brukt i jakt og trening. (...)

For noen år siden var det et slags våpenamnesti hvor de som hadde ulovlige våpen kunne levere dem til politiet uten fare for tiltale. Det var mange titusen våpen som dukket opp i f.m. den kampanjen.
Det er strenge krav til oppbevaring av våpen hjemme og tillatelser gis ikke i hytt og gevær. Jegere er den største gruppen så vidt jeg husker.
Når det gjelder oppbevaring hos en jegerforening så går det ikke. Veldig få slike foreninger, om noen i det hele tatt, har faste eller egne lokaler. Og de er i hvert fall ikke bemannet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat