Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-19, 10:24   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?

Jeg heier på deg og synes du har tatt et bra valg!

Og så prøver jeg alt jeg kan å sette meg inn i din situasjon, men klarer det nok ikke helt. Det til tross for at jeg etter at jeg tok av over 20 kg synes det er fantastisk å skaffe meg nye plagg, de sitter jo som et skudd og gir en boost til selvtilliten. Men jeg kjøper ikke så veldig ofte klær. Årsaker: Manglende tid til å handle, økonomi og ikke minst det faktum at jeg faktisk HAR mange fine klær jeg må bruke.

Så derfor får jeg lyst til å spørre deg: Hva er din motivasjon for å shoppe? Hvorfor handler du for mye? Er det (kortvarig?) gledesrus over å skaffe seg et plagg eller bruke penger? (Har ei venninne som brukte shopping som terapi i en vanskelig periode.) Er det fordi du føler du trenger det, selv om du egentlig ikke gjør det? (Har ei annen venninne, hun hater å shoppe, men gjør det (for) mye fordi hun føler hun ikke har noe som passer.)
Eller er det helt andre grunner?

Spør av nysgjerrighet. Overhodet ikke for å dømme. Jeg liker også å shoppe, men misliker sterkt å bruke tid på det i hverdagen. Shopper derfor mest på ferie...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat