Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-19, 22:47   #9
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor henter politiet adresser til privatpersoner?

Politiet har absolutt tilgang til folkeregisteret, men inntrykket mitt er at de har et kronisk dataproblem. Altså, tilgang til mange registre i prinsippet, men alt går tregt og fungerer ofte ikke. Det gjelder både folkeregister, strafferegistre, sitt eget arbeidsregister, valutaregisteret etc. - "vent litt, jeg må bare logge inn i et annet system her...eh, det... henger... litt her, kan jeg ringe deg tilbake?" er liksom standardfrasen.

Ikke helt ulikt livet i min offentlige etat, egentlig. Systemet vårt oppdaterer ikke adresser automatisk og det er typ fem av femti som har tilgang på å oppdatere det og gjøre søk mot folkeregisteret. Så enten står man i kø for å få noen av dem til å gjøre det, og det har verken de eller du tid til (og vi kan ikke sende en mail, siden både navn og adresser er sensitive - sikkert meldingssystem har vi ikke), eller så satser man på at folk bor der de bodde da familien var i kontakt for femten år siden.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat