Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-17, 12:55   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta med 4,5 åringen på den nye Askeladden-filmen?

Jeg har ikke sett den, men jeg hadde nok ikke gjort det. Min erfaring er at det ofte er god grunn til at de faktisk setter en aldersgrense. Det er ikke alltid jeg er enig, men her vil det jo også være sniking involvert da man må være 6 år for å se den i følge med foresatte.

Ingen av de mange andre filmene som frister? Vi har sett mange nå i høstferien - også inkludert 5-åringen og snart 15-åringen i følget


Sakset fra Medietilsynet om aldersgrenser:


Sitat:

Når du skal ta med barn som er yngre enn aldersgrensen på kino
For aldersgrensene 9, 12 og 15 kan du ta med barn som er inntil tre år yngre. Alle barn kan gå på film med 6-årsgrense i følge med foresatte. 18-årsgrensen er absolutt. Barn og unge er ulike. Derfor skal du ta hensyn til barnets modenhet og tålegrense når du velger å ta med deg noen som er yngre enn aldersgrensen på kino. Selv om du for eksempel kan ta med en 6-åring på en film med 9-årsgrense, er det ikke sikkert filmen passer nettopp for ditt barn.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat