Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-18, 14:33   #56
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Det er jo litt pussig med mine foreldre, for de er begge helt ute av karakter for resten av slekten. Min mor kommer fra en familie der alle har hatt høyere utdanning siden 1500-tallet. De har driftet og styrt landet som leger, prester, advokater og ingeniører, de har vært borgermestre, sittet i byråd og kommunestyrer og eid enorme eiendommer. Og så rotet hun det til og endte uten utdanning etter artium og er VELDIG opptatt av at det ikke er viktig med høyere utdanning og at folk med fagbrev OGSÅ er flinke osv osv.
I min fars familie har også mange hatt høyere utdanning i mange generasjoner, prester, ingeniører og agronomer. Flere av hans brødre har høyere utdanning i en tid det ikke var så vanlig. Men så endte han med å ta over gården og rakk aldri å utdanne seg. Og han er også veldig opptatt av at folk uten høyere utdanning, de kan OGSÅ ting, faktisk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat