Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-18, 14:01   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.430
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat til barn med mye jern?

Guttungen her er veldig glad i blomkål- og brokkolisuppe, og sist gang finmoste jeg brokkolien, også hadde jeg oppi spinat i tillegg, for å gjøre den enda grønnere (og få mere smak, det var et "lete i skap og fryser for jeg gidder ikke handle"-tiltak), og han og kompisen var ellevilt begeistret.

Minstejenta mi, som er ekstremt kresen og livredd grønsaker som er varmebehandlet, elsker en type fersk pasta (tortellini) som er fylt med spinat og ricotta. Men vet ikke helt hvor mye spinat man helt reelt får i seg da, tviler på at det er snakk om veldig store mengder. Men har man over en pastasaus som inneholder spinat i tillegg, så hjelper det jo.

Leverpostei er alle ungene her glad i ja. Den kresne liker heller ikke sammenblandet mat og sauser, men liker godt rent kjøtt. Da hun deltok på historisk ferieskole på Folkemuseet i sommerferien, og levde ei uke på gården i "gamledager", fikk hun servert blodpølse med sirup. Det var ingen høydare for hennes del. Det er vel ikke helt vanlig mat lenger, selv om vi spiste det ganske ofte da jeg var barn, og jeg husker at jeg likte det. Og trolig en god kilde til jern.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-09-18 kl 15:35.
My er aktiv nå   Svar med sitat