Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-18, 12:33   #162
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Den mentale belastningen" - gjelder dette i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men begge deler er valg.

Ja, begge deler er et valg. Men det er en differanse på å ta et valg på at man ikke vil hjelpe sin gamle far/mor til lege fordi at dette er noe som noen andre bør gjøre og det å leve med at vinduene ikke blir vasket på den "riktige" måten.

Jeg tenker at det blir enklere å diskutere hvis man anerkjenner at dette er to forskjellige typer typer beslutninger. For å ta et teoretisk eksempel: Hvis mannen min ville ha pølser en gang i uken gir dette en konsekvens jeg kunne ha levd med (selv om jeg ikke ville ha likt det), hvis mannen min hadde valgt vekk alt av tradisjonell legebehandling og vært en vaksiner-er-gift-type, så kunne jeg ikke levd med konsekvensen av å la han ha ansvaret. Og da måtte jeg ha gjort noe. Så lenge jeg ikke kunne ha levd med konsekvensene av avgjørelsene noen andre hadde tatt, måtte jeg ha tatt både avgjørelsene og arbeidet med de selv.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 16-03-18 kl 12:41. Årsak: slettet et "ikke"
him er ikke aktiv   Svar med sitat