Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-18, 12:47   #163
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Den mentale belastningen" - gjelder dette i Norge?

Jeg er enig i at det er forskjell på å ikke gidde å sørge for at barna har mat i matpakkene sine og å gi barna brødskiver til middag (for å bruke et annet eksempel). Det ene er til å leve med, det andre må tas tak i.

Og noen mennesker er dessverre slik at hvis ikke noen andre gjør det, så blir det faktisk ALDRI gjort. Og da snakker jeg ikke om å dumme seg ut en gang eller innimellom, og lære av det, men om å fortsette å gi beng, gang på gang. Uavhengig av om det handler om å få syke barn eller foreldre til legen eller sørge for at vinduene er rene til jul.

Mitt poeng er at innimellom så må man rett og slett ha skikkelig is i magen, for å finne ut hvilken type partneren er. Om det er en som går inn og tar ansvaret når hen ikke har noe annet valg, eller om det er en som gir f. uansett. Hvis det viser seg at personen aldri tar ansvar, så er det i mitt hode noe helt annet enn en person som har "tillært hjelpesløshet", men som er i stand til å yte bare hardt settes mot hardt.

Det er stor forskjell på en person som alltid setter egne behov først, uavhengig av hvilke konsekvenser det får for andre, og en person som setter egne behov først, fordi det i realiteten aldri har vært nødvendig å velge seg selv bort, siden noen andre alltid stepper inn i siste liten. Den siste kan "reddes", den første er det ikke noe vits å samle på.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat