Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-18, 17:40   #175
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Den mentale belastningen" - gjelder dette i Norge?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jo, veldig mange må. Fordi ellers blir det ikke gjort. Noen må følge en syk far til lege, noen gir blaffen og tenker at dette kan andre ta. Men hvis ingen følger far til legen får han ikke hjelp.

Når de ringer fra sykehjemmet og sier at mor trenger nye truser, så må noen kjøpe dem. Og når mor brekker lårhalsen og må følges på røntgen, så må noen trå til.

Men det er jo ikke slik at eldre uten barn, eller eldre med bare sønner ikke får hjelp?
Selvom om jeg er vedig klar over at dette er en helt reel skeivbelastning fra det offentlige. Og jeg er svært obs på den, da min store skrekk er å få sigermor i "fanget" på den måten. Noe som gjør at jeg øver på å grensesette ifht det. Men det er svært lett å bli sugd inn i en omsorgsrolle man ikke egentlig har mulighet til å ha.
Å velge den bort betyr jo at man må tåle at fremmede følger far til legen og at hjemmehjelpen kjøper truser til mor. For sikkerhetsnettet finnes jo?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat