Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-17, 11:36   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollegaene mine retter opp ordfeil i tekstene mine

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hmm ... Jeg lurer litt på om alle her i tråden mener det samme med samskriving. Det jeg skriver er gjerne dokumenter hvor alle har "sin del", vi skriver ikke sammen for å få en bedre tekst eller et bedre språk. Vi skriver sammen fordi de som skriver har forskjellig kompetanse og skal bidra med forskjellig input.

Samskriving er egentlig når flere jobber om den samme teksten, slik vi bruker ordet, ikke når man skriver hvert sitt kapittel til et dokument. Og da er poenget å gjøre teksten så god og dekkende som mulig, både faglig og språklig.

Det er ikke sikkert jeg ville gått inn i andres kapitler for å rette skrivefeil, men det kan hende jeg ville gjort det. Mulig jeg hadde spurt dem om det var greit først, hvis det åpenbart ikke var "min tekst".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat