Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-13, 23:45   #82
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.872
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det kommer an på personen. Er det min mann, må man jo spørre seg hvor han har hentet sin empiri....

Ja, men da må han jo si at du er en dust, ikke dra slutninger at alle damer er duster.

Det er alt for sent og jeg er på iPhone, så det meste av det jeg har å si får bli i morgen. Men jeg er der Esme, noen og Heilo er. Og så tenker jeg at det som gjør meg drit forbanna er når folk ukritisk gjentar kjønnsstereotypier som om de var en sannhet. Som for eksempel at damer er så jævla dramatiske. Det finnes overhodet ingen empiri for at det er sant. Det er bare en god, gammeldags hersketeknikk.

Jeg har aldri blitt opprørt over at det blir hevdet å være forskjell på kvinner og menn. Det er jo endel forskjeller. Som jeg må skrive mer om i morgen. Men det som gjør meg sint, er nedrakking. At kvinner blir tillagt negative egenskaper fordi de er kvinner. Som dramaqueens, at de handler på impuls og er følelsesstyrt (ergo upålitelige) at de er overflatiske, sløsete og fjollete og bare opptatt av å skravle uhemmet om kjedelige ting.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat