Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-22, 00:57   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når en hund må få slippe:-(

Har avlivet hund to ganger, og anbefaler sterkt å rive av plasteret og gjøre det. Jeg mener det er best for hunden, hvis det at hunden skal ha det godt er viktigst. Vi har hatt både planlagt avliving og akutt, men selve avlivingen var jo lik.

Mange hunder blir overbehandlet for å skåne eierens følelser, tror jeg. Da går egentlig eiers følelser foran at hunden skal ha et godt liv. For oss ga det mening å få være med hunden og vi sto og strøk den til den hadde sovnet. De får først bedøvelse, og deretter settes avlivingen som rent faktisk er en «overdose», om jeg forsto det rett. Jeg var med på hele prosessen første gang, andre gang kun til hunden hadde sovnet, så gikk jeg ut og veterinæren avsluttet. Jeg syntes begge deler kan være meningsfullt, men for meg var det andre gangen viktig å være hos hunden til den sov, og så tenkte jeg det var like verdig om veterinæren avsluttet.

Da det var akutt hadde vi fått svært dårlige nyheter den ene dagen, men valgte å ta hunden med hjem. I løpet av kvelden bestemte vi at hunden skulle få slippe, og sto på døra hos veterinæren neste morgen da de åpnet. Vi fikk komme rett på et eget rom og vente, og så kom veterinæren og gjorde det som var nødvendig. Det var en lettelse at hunden fikk slippe mer plager og at vi fikk den stunden hvor vi strøk den til den sovnet.

En tullete ting, kanskje: Ta av halsbåndet når dere kommer inn og legg det i veska. Det er naturlig og fint at hunden kan sovne uten halsbåndet på ( og veldig rart å ta det av når hunden er borte.)

Noen veterinærer kan komme på hjemmebesøk og avlive, hvis dere synes det er bedre.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat