Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-17, 09:11   #42
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.907
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ett viktig kutt vi burde fått på plass så snart som mulig, er de gullkantede pensjonene enkelte sitter med. Skal vi klare å ta vare på de svakeste, så må de sterke bidra, ikke gå av med AFP når de er knappe 60, og bruke de neste 30 åra på ferieturer verden rundt. Det er enkelte som har så tunge jobber at de er utslitte ved 62, men de blir enten uføre eller strever videre som best de kan. De AFP-erne jeg kjenner hadde helt fine kontorjobber de kunne fortsatt i til de var 70 uten for store problemer.

De tunge og uførefremkallende jobbene er sjeldent med i ordninger om tidlig pensjon, det er en svakhet ved systemet syns jeg. Det betyr egentlig at ganske mange friske, arbeidsføre mennesker trekker seg tidligere fra arbeidslivet enn strengt tatt nødvendig, mens de som hadde trengt å pensjoneres litt tidligere blir uføre. Jeg har egentlig lyst til å si mer, men jeg tror jeg må jobbe.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat